Thursday, November 02, 2006

o fata tare serioasa si dreapta

Acum caut de lucru - si deja am fost la cateva locuri. Lucru, in sens clasic "american", inseamna oficiu. Am vazut pe cateva oficii... ce sa-ti spun - parca cineva a decis sa creeze cel mai urat mediu in care oamenii vor numai sa joace pe internet, sa scria emailuri ori in chat, ori sa doarma. Lumina aceea fosforescenta care clipeste o mii de ori pe secunde bate tare pe ochi si te rasufli aer fara oxigen care iti face ca esti in apa. Ma mir de fiecare data ca cineva poate lucra in asa mediu.

Ca sa caut mai bine, am incercat sa folosesc de un centru pe care guvernul ne-a facut pentru noi fosti voluntari de la Corpul Pacii. M-am dus acolo, unde se afla cateva calculatoare si niste foi cu posturi de lucru (majoritate in oficii ca acela sus numiti). Este o persoana care trebuie sa te ajute, ori raspunde la intrebarile tale daca le ai. Femeia asta, cu buzele care sta in mod cel mai firesc strinse impreuna (parca spun "deja stiu ca am sa-ti raspund la negativ - dar daca vrei, intreaba oricum"), a invartit scaunul spre mine cand am intrat si a asteptat intrebarile mele (proaste, deja ea le-a judecat). Am intrebat despre diferite posturi de lucru (ranspunsul ei a fost ori "nu" ori "cateodata" ori "nu stiu"). La urma, am intrebat daca ea are o mapa pe care poate se-mi da sa pun CV-ul meu inaintru (l-am pus la imprimanta acolo si n-am vrut sa fie bucsit).

Raspunsul ei a fost: GUVERNUL NU DA LUCRURI PE DEJEABA.

Poftim!?!

M-am staruit sa nu izbucnesc in ras.

Eu, cat am lucrat in Moldova si in America, personal am vazut mii de cazuri cand guvernul a dat ceva pe degeaba - si nu numai, chiar a dat lucruri parca in VANT. Guvernul pierde banii pe care nu stie ca le are fara sa se simte nici un regret. Lucrul guvernului se afla la culme ineficientei si a irosirii.

O persoana care a spus aceasta fraza altfel as intelege mai bine. Dar fata asta a spus-o parca mi-a daruit o bucata de adavarul universului si ca am fi fost nevoit sa spun "badaprost" din genunchi.

Iata oamenii care sunt aici in capitolul nostru Washington - prosti din cap pana pecioare.

Si nu te gandi ca m-am suparat din cauza mapei - asta nu conteaza. E vorba de fraza pe care a folosit-o si seriozitatea cu care a spus-o.

Intr-un fel ea are o bucata (mica) de dreptate - poate ca guvernul nu da ca atare "pe dejeaba": trebuie numai sa te inchin la birocratie, sa minti, sa furi, sa iei mita, sa convingi, sa justifici, sa ai noroc, sa ai putere, ori sa fie hatru.

1 comment:

lettersfrommoldova said...

imi place foarte mult istorioara ta, si mai ales felul in care arati realitatea.