Wednesday, November 29, 2006

NY si NC si biodiesel

Saptamana trecuta m-am dus la New York si North Carolina. La North Carolina este o cooperativa si SRL care produc biodiesel (motorina facuta de ulei ori grasimi) si au un internship unde pot sa incep sa invet procesul de prelucrare. La New York (orasul New York) am fost la o firma de consultanta pentru investitori care se axeaza pe factori neobsnuite ca implementarea programului ecologic, reducerea poluarii, si alte.

Am ajuns in orasul NY in Chinatown, o parte unde se afla foarte multe persoane din China si alte tari asiatice. Nu mi-am dat seama cat de mare este Chinatown, de fapt populatia este de la 150 - 250 de mii (uite la articol in wikipedia in engleza). N-am auzit nici un pic de engleza de vreo 15 de minute dupa ce m-am coborit din autobuz... American tot timpul are mai multe secrete sa-mi le arate.

Biodiesel este o energie alternativa care acum este in crestere foarte repede nu numai in America dar si in Europa si chiar in Romania (uite la aceste site-uri cu mai multe informatii despre investiile in biodiesel in romania: 1, 2, 3. Aceasta tehnologie este atat de noua, ma mir ca firmile aceste mari pot sa o cerceteze si sa planueasca fabrici mari intr-un timp atat de scurt (e vorba de 3 - 5 ani). UE are o tinta de 2 procent biodiesel in motorina obisnuita in 2005 si 20% pana la 2020, deci cresterea este practic garantata. In plus, biodiesel se produce la nivel local (fiind din ulei) si este are mai putine emisii ca motorina din petrol.

Ar fi interesant sa cerceteze piata moldovaneasca de biodiesel, fiind deja folosit in tarile lui vecini. De sigur, piata moldovaneasca este mai complicata, dar ar fi un avantaj sa fie primul pe piata. In orice caz, ma bucur tare ca energie alternativa se raspandeste repede si suntem cu toti cointeresati sa mergem spre durabilitate.

No comments: